Friday, December 02, 2005

Sembang kambin

Kalau Kak Jah asyik tulis dan save as draft. Aku pulak asyik tulis, panjang-panjang, kemudian delete. Satu perangai yang
amatlah tidak elok pekerjaannya.

Kehidupan sebagai pelajar baru amatlah mencabar. Amatlah aku tidak tahu bagaimanakah harus dihalusi dan dipermainkan rentak
tari. Takut-takut langkah tersumbang. Sangat mengharapkan anda semua dapat doakan saya.



Dialog 3 Abdul.

Abdul Wahub : Tuan-tuan semua. Hari ini saya ingin memberi zakat. Sekiranya tuan-tuan suka barang di dalam kedai ini, boleh ambil.

Orang Ramai : Yeeeeehhhhhhh!!!!!!! Yeeeeeeehhhhhhhh!!!!!!!!!

Sadiq Segaragar : Eh? Apa tu?

Tuan Penasihat : Entah! Mari kita lihat!

Orang Ramai : Yeeeeehhhhhhh!!!!!!! Yeeeeeeehhhhhhhh!!!!!!!!!

Sadiq Segaragar : Ehh? Apa ni? Apa yang kamu buat? Kamu ingat ini kedai bapak engkau?

Orang Ramai : Tanya Abdul Wahub!

Sadiq Segaragar : Abdul Wahub! Apa yang kau buat ni?

Abdul Wahub : Saya memberi zakat.

Sadiq Segaragar : Orang beri zakat harta kau! Bukan harta aku!!!

Abdul Wahub : Bapak marah?

Sadiq Segaragar : Ehh!! Tidak! Ambillah! Ambil! Ambil! IIIIhhhhhhh!!!

Orang Ramai : Yeeeeehhhhhhh!!!!!!! Yeeeeeeehhhhhhhh!!!!!!!!!

2 comments:

Anonymous said...

kecil2 dulu.. cerita p ramlee tak kena bagi tengok. dah besar skrg tak sempat nak tgk pulak ;)

semoga tabah menghadapi hari2 mendatang!

Stridz said...

jazakallah khair :)