Friday, December 03, 2004

Brotherhood

Hati yang runsing perlu ramuan istimewa untuk menenangkannya. Otak yang berkecamuk perlu lapangan yang damai untuk melegakannya. Mencari kedamaian di pusat membeli belah manakan sama apabila berada di rumah Allah. Mencari ketenangan dengan petikan gitar dan gemersikan biola tidak sama dengan alunan nada bacaan Al-Quran.

Melihat wallpaper desktop ni, umpama menjengahkan pemandangan ke luar jendela. Air sungai berkaca, pepokok kehijauan mendepangi di sepanjang gigi sungai, langit biru kekuningan, gunung gagah perkasa berdiri di belakang, awan gemawan berkumpul di kaki langit. Bolehla. Tingkap tipu-tipu.

Aku beli 3 DVD sekaligus. Lepaskan geram. Geram dah lama tak membeli belah. Geram dah lama mengidam. The Terminal, Fahrenheit 9/11 dan Taegukgi (Brotherhood). Tengok Taegukgi sedih. Patut pun Faisal kata senior dia menangis tgk cerita tu. Aku pun rasa nak menangis. Sroott, Sok Sek.. Eh, bukan nangis, rupanya pasal aku stay up lambat sangat. Habis Taegukgi, aku tengok Harith yang sedang enak beradu tidur di sebelah. Hmmm (melepaskan nafas berat)
................................................................
Taegukgi 1 st half.

Tutttt...tuuuttt...tuttt..tuttt

"Hello"
"Oitt, dah KO kerr?"
"Belum"
"Jom keluaq, aku lapaq ni"
"Orait"
..........................................

"Tgh buat apa tadi"
"Layan Taegukgi"
"Dah habis tengok?"
"Tak sampai first-half pun lagi"
"Comments?"
"Superb!"

Makin lama making sayang. Makin lama makin rindu. Makin lama makin cinta. Semakin menawan pula dia pada pandangan aku. Entahla, saraf mana yang tersilap sambung dalam badan aku tapi itu adalah perasaan aku apabila melihat laptop ni. Betul, tak tipu.

4 comments:

awan said...

aku hampir serupa.

di sini: http://awanputih.blogspot.com/2004_10_01_awanputih_archive.html

Anonymous said...

saya dah tengok Taegukgi..... cerita korea pertama yang saya tengok... saya suke tgk citer jepoon kottt.... sedih... sgt sedih... tp, saya tak nangis!!!

-AuRuM-

Stridz said...

Diqq,

saya pun tak nangis!

Stridz said...

awan,

tulisan kau lebih baik daripada aku. Lengkap dengan huraian. Mungkin hampir sama, tapi tidak serupa!