Friday, October 01, 2010

Circle of life

"Ma, Iwan nak try buat..."

Mama angkat aku. Dengan penuh minat, aku tekan pad kekunci seperti diarahkan mama. Setiap kali tekan kekunci, ada bunyi yang best. Tet. Tet. Tet. Apa yang tertera di atas skrin ATM itu langsung aku tak faham, yang penting, bunyi best,ada extra bass, bukan bunyi murahan. Ketika itu, perasaan sukar digambarkan dengan kata-kata. Macam aku masuk ke dunia yang baru. Dunia orang dewasa.

Kecik-kecik lagi dah ada exquisite obsession terhadap komputer. Dan sejak kecil, no pin akaun mama ada dalam otak aku.

Tadi, aku pegi ke bank yang sama, berlainan tempat. Melihatkan ATM yang dulu ketinggiannya melepasi kepala aku, terus aku teringat kisah yang telah berlalu lebih 20 tahun lepas. Lantas senyum pun terukir di wajahku.

"Circle of life eh, Ma..." Aku kata dalam hati.

5 comments:

kak Jah said...

life is like riding a bicycle... to keep your balance, you must keep moving!!

akikoba said...

terharu...

Stridz said...

tropical: life is like a box of chocolate, you never know what you're gonna get - forest gump

aki: :)

Afida Anuar said...

Aben...selamat hari tua..;)

Stridz said...

terima kasih kak Fida :)