Thursday, November 17, 2005

No question, sir!

"Any questions?"
...........
"Any questions?"
.........

"Nooo!"

Jawab pelajar-pelajar seramai 180 orang itu dalam hati. Sambil mengharapkan si lecturer dapat membaca bahasa hati mereka. Malangnya tukang bersyarah itu tidak pandai membaca bahasa hati rakyat Malaysia yang muhibbah ini. Mungkin sebab dia berasal daripada timur tengah. Maka dia terus bertanya, sambil mengharap komunikasi berlaku dua hala.

"No questions?...operation management is a discussion subject you know."

Dia hanya geleng kepala. Dia tak tahu bahawa rakyat Malaysia tidak mahu tunjuk pandai dalam kelas. Tunggulah xm nanti. Kami akan tunjukkan betapa geniusnya kami. Begitulah kot pemikiran rakyat Malaysia.

p/s Komentar sosial aku. Banyak yg bersangka buruk ni. Aku pun lebih kurang sama jugak. Maaf.

3 comments:

Anonymous said...

kita x pandai utk menunjuk pandai sbnrnya.... =))

-AuRuM-

crimsonskye said...

kesian tengok lecturer. at least jawab je la no tu kan, geleng kepala ke ape... takde respons langsung... huhu. kalaulah kita yg kat depan tu.

wonder if this happens at Malaysian universities only...

Stridz said...

itulah. rasanya lecturer pun dah imune kot. hehe.